✔️آشنایی با ایسم ها
(#ایسم : به طورخلاصه پسوندی است که به مکاتب فکری، سیاسی، اجتماعی، هنری، فرهنگی و اقتصادی و... اطلاق می‌شود)
.
♦پارت_هفدهم:
#مدرنیسم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
معنی مدرنیسم به زبان ساده :
نوگرایی، که از آن به نام‌های تجدد یا مدرنیسم (modernism) نیز یاد می‌شود، به معنی گرایش فکری و رفتاری به پدیده‌های فرهنگی نو و پیشرفته‌تر و کنار گذاردن برخی از سنت‌های قدیمی است.
نوگرایی فرایند گسترش خردگرایی در جامعه و تحقق آن در بستر مدرنیته است.

☑️نوگرایی یا مدرنیسم، گستره‌ای از جنبش‌های فرهنگی که ریشه در تغییرات جامعه غربی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد را توصیف می‌کند.
این واژه مجموعه‌ای از جنبش‌های هنری، معماری، موسیقی، ادبیات و هنرهای کاربردی را که در این دوره زمانی رخ داده‌اند، دربردارد.
⭕در کل، نوگرایی، جریانی فکری به معنای استفاده انسان از دانش، فناوری و توان تجربی خود برای تولید، بهبود و تغییر محیط است. پیدایش مدرنیسم در غرب را می‌توان واکنشی ضد سنت و دین مسیحیت دانست

.
⬇️مولفه‌های نوگرایی:
تجدد یا مدرنیته به یک شیوه زندگی و نهادهای اجتماعی و سیاسی مرتبط با این شیوه زندگی اشاره دارد. تجددهای نقاط گوناگون جهان جانمایه‌ای یکسان دارند و تلاش می‌کنند صغارت را از انسان بگیرد: صغارت انسان در برابر جامعه، انسان در برابر تاریخ، انسان در برابر قانون؛ و می‌خواهد تمام این حقوق فردی را به انسان بدهد.
اندیشه‌های تأثیرگذار بر نوگرایی عبارتند از⬇️
انسان‌محوری: انسان محوری به معنای باور به قدرت اندیشه انسان.
ماده‌گرایی: جهان‌بینی مدرن نیازهای روحانی انسان را به نیازهای عاطفی او تحویل می‌کند.
خردگرایی: نگرش به جهان به صورت عقلانی و بر اساس خرد و استدلال.


کتابهای مرتبط با مدرنیسم :
شورشیان هنر قرن ۲٠ ، نوشته ها ی استاد آوینی درباره مدرنیسم و غرب خوب هستن اگ اشتباه نکنم مجوعه مقالات ایشون تو کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب چاب شده مقالاتش بدرد میخوره روحش شاد ، کتاب مروری بر تاریخ نقاشی معاصر غرب : از آرنوو تا پست مدرنیسم این کتابم تازه میخوام مطالعه کنم

✔️اگر شما کتابی با این موضوع مطالعه کردید به ما معرفی کنید
✔️#کتاب-بخوانیم
⛔️ برای دیدن تصویر کامل  ، روی تصویر کلیک کنید ⛔️
❣️#گروه-کافه-کتاب❣️

پسند

موردی برای نمایش وجود ندارد.

بازنشر

موردی برای نمایش وجود ندارد.