انجمن ها » تکنولوژی » کامپیوتر » 3 راهکار برای افزایش سرعت کامپیوتر و لپ تاپ

بهترین جواب انتخاب نشده یا پرسشی نیست
تاپیک با شناسه ۲۲۶، حاوی ۳ ارسال
امتیاز کاربری: ۴۸۳۴۰
#1536
با افزایش سن کامپیوتر مطمئناً سرعت آن کاهش می یابد بسیاری از افراد هستند بعد از مدتی که کامپیوتر آنها قدیمی میشود به فکری می افتند که با صرف هزینه ای سیستم خود را تعویض کند اما آنها از این موضوع آگاه نیستند که با استفاده از راهکار هایی میتوان سرعت کامپیوتر را افزایش داد تا دیگر نیازی نباشد ما هزینه اضافی برای خرید یک سیستم دیگر انجام دهیم
یک از اصلی ترین مشکلاتی که باعث ناراحتی بسیاری از کاربران از جانب کامپیوتر و یا لپتاپ خود می باشد کندی کامپیوتر است اما نگران این موضوع نباشید. من به شما قول می دهم در این مقاله با راهکار هایی که ارائه می شود تا ۱۰ برابر سرعت کامپیوتر خود را بالا ببرید.

همچنین به شما قول میدم که این مقاله کامل ترین مقاله ای هست که واسه افزایش سرعت در سطح اینترنت وجود داره و بیشترین راهکاره های ساده و بسیار موثر رو برای افزایش سرعت ویندوز به شما یاد میده به طوری که حتی کند ترین و قدیمی ترین کامپیوتر های هم تا حد بسیار چشم گیری سرعتشون بالا بره.

در پایان این مقاله نیز می توانید فیلم آموزشی افزایش سرعت کامپیوتر را مشاهده نمایید.

نکته: راهکار هایی که در این مقاله معرفی می شود در ویندوز های ۷ و ۸ و ۱۰ قابل اجراست.
اولین قدم – انیمیشن های ویندوز را حذف کنید

ابتدا مای کامپیوتر خود را باز کنید و در فضای خالی وست صفحه مانند تصویر کلید راست کرده و گزینه Properties را بزنید و سپس در صفحه باز شده مانند تصویر از لیست سمت چپ گزینه Advance system settings را بزنید.

در صفحه باز شده مانند تصویر از قسمت Performance روی گزینه Settings کلید نمایید و در باکس باز شده تیک همه گزینه ها را به جز smooth edge of screen fonts بردارید و روی گزینه Ok کلید نمایید.

با این کار تمامی انیمیشن های ویندوز برداشته می شود. گزینه ای هم که تیک آن را باقی گذاشتیم مربوط به فونت های ویندوز می شود که اگر آن هم برمی داشتید سرعت کامپیوتر سریع تر می شود اما شدیدا روی خوانایی متن در ویندوز تاثیر گذار بود برای همین اون رو گذاشتیم باشه.

لازم به ذکر است که در ویندوز ۷ اگر این کارو کنید ظاهر کامپیوتر شما به شکل ویندوز xp تغییر پیدا می کنه اما باور کنید که بسیار روی سرعت کامپیوتر تاثیر گذاره و اون رو سریع تر می کنه(زیبایی رو فدای سرعت نکنید) اما اگر می خواهید که ظاهر ویندوز همچنان حفظ بشه تیک گزینه Use visual styles on windows and buttons برندارید و بذارید باشه.

قدم دوم – سرعت استارت آپ رو پایین بیارید

خب بریم سراغ قدم دوم. بعد از اینکه در انیمیشن ها ویندوز رو برداشتیم باید سرعت استارت آپ رو پایین بیاوریم.

برای این کار مانند قبل ابتدا مای کامپیوتر خود را باز کنید و در فضای خالی وست صفحه مانند تصویر کلید راست کرده و گزینه Properties را بزنید و سپس در صفحه باز شده از لیست سمت چپ گزینه Advance system settings را بزنید.

سپس در باکس باز شده این بار از قسمت Stratup and recovery روی قسمت settings بزنید و در باکس باز شده مانند تصویر عدد قسمت time to display list of operating systems روی ۵ بگذارید.
.
قدم سوم – برنامه های Startup را همین الان غیر فعال کنید و سرعت کامپیوتر را مثل موشک بالا ببرید

بدون شک بیشتر کندی لود ویندوز شما از جانب برنامه های هستند که هنگام لود ویندوز لود می شوند که به آن ها برنامه های Startup می گویند.

غیر فعال کردن آن ها هیچگونه مشکلی ایجاد نمی کنه و سرعت کامپیوتر رو هنگام لود بسیار سریع تر می کنه.

لازم به ذکر است که غیر فعال کردن برنامه های استارت آپ در ویندوز ۷ با ویندوز ها ۱۰ و ۸ متفاوت هست که ما برای هر دو حالت رو برای شما عنوان می کنیم.
ارسال شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۱، ساعت ۱۱:۲۵ نقل‌قول گزارش بالا
میزان تحصیلات: ليسانس
شغل: بیمه گر
امتیاز کاربری: ۵۰۷۸۸
#1539
تشکر از مطلب آموزشی بسیار مفید
ارسال شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۱، ساعت ۱۵:۵۷ نقل‌قول گزارش بالا
میزان تحصیلات: فوق ليسانس
شغل: شغل انبیاء
امتیاز کاربری: ۲۵۹۹۶
#1537
خیلی هم عالی و کاربردی
ارسال شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۱، ساعت ۱۱:۳۶ نقل‌قول گزارش بالا
رجوع به :