حاجب یقین محاسبه ی حشر با است ..~/
شرم از رخ کن و کمتر گناه کن ..
  • اسماء

    شرم از دیده الله کن

  • پیربُن بَست ..~

    شما اهل سنت هستید؟!

  • اسماء

    بله و نسبت به پیامبر و اهل بیت و صحابه حساس

  • پیربُن بَست ..~

    البته حساسیت به این پست ربطی نداره ..
    من این سوال رو کردم چون جوابی که به یک شیعه میدم قطعا متفاوت خواهد بود با جوابی که به یک اهل سنت خواهم داد .
    اما نقطه ای که اشکال وارد کردید ..
    در دیدگاه شیعه محبت خدا بزرگ تر ومنزه تر از اونه که در قلبی که گناهکار بشه وارد بشه ..
    اما محبت اهل بیت این خاصیت رو داره ..
    میگیم خدارو دوست داریم ولی به عشق حقیقی نمیرسیم مگر زمانی که مراقبت داشته باشیم ..
    خوب شعر هم که مشخصه ..
    گناهکاره طرف ..
    برای القای اوج شرمساری اون لحظه نمیتونه از خداذبگه چون این اثر رو نداره و نمیفهمتش..
    پس میگه شرم از رخ علی کن ..
    امیدوارم واضح بوده باشه ..

  • اسماء

    نه من حساس نیستم فقط خواستم بگم وقتی حضرت علی(رض) از خداوند شرم داشتن ما چرا نباید اون بزرگوار رو الگو قرار بدیم و راه و روشش رو انجام بدیم بنظرم کسانی که دوس دار اهل بیت رضی الله و اجمعین هستن باید همین اصول و روش های اونها رو مد نظر خودشون قرار بدن حال بماند مسائل دیگر..عاشق هیچگاه خلاف کاری نمیکنه که مورد پسند معشوق نباشه با نظرم موافق نیستین آیا

  • پیربُن بَست ..~

    خوب شما انتظار داری ما بحث کنیم یا به دیدگاه هم احترام بگذاریم؟
    من دیدگاه اعتقادی شیعه رو گفتم شما انتظار داری که به من بگی اشتباهه؟و من بپذیرم؟
    خوب اگر قصد اینه که وارد مباحثه و مجادله میشیم و ما ازش منع شدیم.
    داستانی که پشت این شعر هست رو هم میگم که خواست امام علی هم آشکار بشه
    شاعر شعر گفت: حاجب اگر محاسبه ی حشر باعلی است..
    من ضامنم تو هرچه که خواهی گناه کن ..
    در عالم مکاشفه امام علی رو میبینه و میگن بهش که شعر رو اصلاح کن ..
    شاعر میگه چی بگم اقا؟
    امام میگن این که من میگم بنویس: حاجب یقین محاسبه ی حشر با علی است ..
    شرم از رخ علی کن و کمتر گناه کن .

  • پیربُن بَست ..~

    نه من حساس نیستم فقط خواستم بگم وقتی حضرت علی(رض) از خداوند شرم داشتن ما چرا نباید اون بزرگوار رو الگو قرار بدیم و راه و روشش رو انجام بدیم بنظرم کسانی که دوس دار اهل بیت رضی الله و اجمعین هستن باید همین اصول و روش های اونها رو مد نظر خودشون قرار بدن حال بماند مسائل دیگر..عاشق هیچگاه خلاف کاری نمیکنه که مورد پسند معشوق نباشه با نظرم موافق نیستین آیا

    امام علی معصوم بودند و گناه نداشتند ..
    پس محبت خدا در قلبشون در حد اعلی وارد شده ..
    من گناهکار چطور میتونم نگاه علی به خدارو درک کنم که مثل اون باشم ..
    شما عاشق یک فیزیکدان بشی میتونی هسته ی اتم رو بشکافی؟!
    چون اون اینکارو میکنه و تو دوسش داری پس باید بتونی ..
    نه تو فقط میتونی عاشق فیزیک بشی و تلاش کنی فیزیکدان بشی ..
    وضعیت عشق ما به امام علی هم اینطوره برا امام علیه که انقدر سعی میکنیم گناه نکنیم

  • اسماء

    نخیر بنده اهل مجادله نیستم...
    هیچ کس نمیتونه مثل کسی باشه گفتم عاشق کاری نمیکنه ک خلاف معشوق باشه یعنی اونو بخواد ناراحت بکنه... کسی که عاشق خداست سعی میکنه گناه نکنه... این بود منظورم.. در ضمن پیامبر معصوم نبوده فقط در دریافت وحی...

  • پیربُن بَست ..~

    نخیر بنده اهل مجادله نیستم...
    هیچ کس نمیتونه مثل کسی باشه گفتم عاشق کاری نمیکنه ک خلاف معشوق باشه یعنی اونو بخواد ناراحت بکنه... کسی که عاشق خداست سعی میکنه گناه نکنه... این بود منظورم.. در ضمن پیامبر معصوم نبوده فقط در دریافت وحی...

    شاید ندونید ولی بااولین کامنتتون مجادله رو شروع کردید ..
    خواستن باتوانستن فرق داره ..
    اگر بگید یک عاشق هرگز درجهت ناراحت کردن معشوق کاری نمیکنه فقط یک شعار پوچ دادید ..
    که گفتم درواقع شعر از خود امام علی هست ..
    پیامبر معصوم نیست؟! پس آیه ی تطهیر رو شما چطور توجیه میکنید؟!

    انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا ۳۳احزاب

  • اسماء

    این آیه برای همسران پیامبر هستاااااااا

  • اسماء

    آل در کلمه الرجس به معنای پاکی از تمام گناه هم نیست بلکه تاکید بر یک مصداق.... قواعد عربی... خیلی لازمه در ترجمه قرآن

  • پیربُن بَست ..~

    این آیه برای همسران پیامبر هستاااااااا

    سبحان الله
    یعنی زنان پیامبر معصوم بودند ولی پیامبر نبوده!!!!!!!!!!!
    شما که قواعد عربی بلدین دیگه چرا؟!!!!!
    قرن فی بیوت[کن]ولاتبرج[ن]و اقم[ن]و ات[ین]و اطع[ن] اینا ضمایر جمع مونث هست بعد از این نقطه مخاطب تغییر میکنه : انما یرید الله لیذهب عن[کم] [اهل البیت] و یطهر[کم] تطهیرا

    خوب [کم] در کنار [اهل البیت] چه کسانی رو در بر میگره چه تعداد زن چه تعداد مرد؟!
    ما نمیدونیم پس به خود قرآن مراجعه میکنیم تا ببینیم خدا ازاین ضمیر کم در کنار اهل البیت برای چه کسانی استفاده کرده ..
    سوره هود از آیه ۶۹تا۷۳
    قرآن رو باز کنید تا من دیگه آیات رو نیارم ..
    جریان ،داستان فرشتگان بشارت دهنده ای هست که به سراغ حضرت ابراهیم اومدند تا بشارت تولد حضرت اسحاق رو به ایشون و حضرت ساره بدن ..
    در آیه ۶۹ از حضرت ابراهیم نام میبرد (۱مرد) در آیه ی ۷۱ از همسرشون نام میبرد(۱زن) و در نهایت بشارتش میدهند به اسحاق (۲مرد)وپشت سر اسحاق ،یعقوب(۳مرد) پس شد ۳مرد ویک زن
    بعد در آیه ۷۲حضرت ساره ابراز شگفتی وتعجب میکنه از این بشارت و درآیه ۷۳خدا میگه آیا تعجب میکنی از امر خدا؟
    رحمت الله و برکاته علی[کم] [اهل البیت]
    پس اهل بیت پیامبر که براشون ضمیر کم آورده شده طبق نص قرآن باید ۳مرد و ۱زن باشند چون آیات قرآن دوتا دوتا به هم شبیه هستند ..
    اون سه مرد و یک زن چه کسانی میتونن باشند که اتفاقا اهل بیت پیامبر هم هستند؟!
    حدیث شریف کساء

  • پیربُن بَست ..~

    آل در کلمه الرجس به معنای پاکی از تمام گناه هم نیست بلکه تاکید بر یک مصداق.... قواعد عربی... خیلی لازمه در ترجمه قرآن

    واما درمورد ال الرجس ..
    بنده ادبیات عرب نمیدانم و قواعدش را ..
    فقط میدونم که عالمان شیعه اتفاقا باتوجه به قواعد عرب و استناد به بقیه آیات این آیه رو عصمت مطلق معنا کردن ..
    نه حتی عصمت اکتسابی ..

  • پیربُن بَست ..~

    در تفسیر المیزان اومده که به خاطر اینکه بر سر الرجس ال آمده که جنس را میرساند ،معنایش این می شود که خدا میخواهد که انواع پلیدی ها وهیاتهای خبیثه و رذیله را از نفس شما پاک کند ..
    وچنین ازاله ای با عصمت الهی منطبق میشود

  • اسماء

    لیلا بودی درسته... ببین عزیزم هیچ کسی معصوم نیست... نیازی نی شما حرف کسی رو بپذیری همین آیه رو لطفا برو قشنگ بخون این آیه در مورد همسران پیامبر هست شما جملات قبلشو برو بخون.. در ضمن زنان پیامبر جزء اهل بیت پیامبر هستن..شما به هر مردی بگو اهل خونت کیه نمیگه پسرخاله و پسر عمه و فلان میگه اول زن و بعد بچه...
    باور کنید اصلا نیازی نیست به فلان مجتهد و آخوند یا ملا مراجعه کنیم.. لای قرآن رو باز و حداقل راحت میشه ترجمه کرد.. این آیه پیچیده ای نیست.... ال تاکید بر یک چیزه.. مث طالب.. الطالب
    خوشحال میشم اگه در تفسیر آیات قرآن به هر دو گروه سنی و شیعه مراجعه کنید.... ولو نیازی هم نیست
    تا عقل خود هست دیگر چه نیاز

پسند

موردی برای نمایش وجود ندارد.

بازنشر

موردی برای نمایش وجود ندارد.