سلام دوست من , در این مقاله قصد داریم تولید محتوا در مشهد را ، بعنوان یکی از کلان شهر های بسیار توسعه یافته باهم بررسی کنیم پس با من همراه باش …

میدانیم که تولید یک محتوای با کیفیت علاوه بر جذب کاربرانی که از سایت شما بازدید میکنند ، میتواند بر سئوی سایت نیز بسیار تاثیر گذار باشد . تولید محتوا در مشهد یا دیگر شهر ها ، امروزه یکی از اصلی ترین نیاز های کسب و کار های اینترنتی است . بسیاری از شرکت ها برای تولید محتوا افرادی را استخدام میکنند یا سفارش خود را به یک تیم حرفه ای تولید محتوا میسپارند . اگر شما هم یک کسب و کار اینترنتی دارید و میخواهید آن را گسترش دهید و به دنبال یک راه تبلیغاتی ارزان قیمت و البته پر بازده هستید ، بازاریابی محتوا میتواند بهترین گزینه ممکن برای رونق کسب و کار شما باشد . تولید محتوای با کیفیت و سئو شده در قالب متن ، ویدیو ، پادکست ، تصاویر و… میتواند یک سایت تازه تاسیس را طی مدت کوتاهی به اوح خود برساند .

مهم ترین نکته در تولید محتوا که باید همیشه به آن عمل کنی :

در بازاریابی محتوا ، اصلی ترین و مهم ترین مطلب ، نیاز مخاطبان است . کاربری که کلمه کلیدی را جستجو میکند قطعا به دنبال رفع مشکل یا کسب اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر میباشد . محتوای شما باید به اندازه ای کامل و جامع باشد که علاوه بر رفع مشکلاتی که مخاطب در حوزه موضوع مورد نظر دارد ، اطلاعات لازم در آن حوزه را در اختیار کاربر قرار دهد .

اهمیت بازاریابی محتوا

عده زیادی از کاربران گمان میکنند که کیفیت و ارزش محتوا به طولانی بودن آن است . طولانی بودن مقاله روی سئو و تاثیر گذاری روی مخاطب بسیار حائز اهمیت است . اما اگر یک مقاله طولانی ولی پر از عیب های نگارشی و دور از اصول سئو نوشته شود ، نه تنها ارزش چندانی ندارد بلکه سایت شما را نیز دچار مشکل میکند و باعث میشود از رقبای خود عقب بمانید .

تولید محتوا انشاء نوشتن نیست پس در نوشتنش دقت کن

بسیاری از افراد تصور میکنند که نوشتن و تولید محتوا یک کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است و هر شخصی میتواند تعدادی کلمات را پشت هم بنویسد و یک محتوا تولید کند این مطلب صحیح است که هر فردی اعم از متخصص و غیر متخصص میتواند در مورد هر موضوعی یک نوشته طولانی بنویسد  اما در دنیای امروزی به این کار انشا نوشتن میگوییم نه تولید محتوا .

محتوای متنی در واقع نوشته ای است که هدف آن ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع خاص به کاربران میباشد . فرق محتوای متنی با یک نوشته معمولی در اصولی نوشتن آن است . در نوشتن یک نوشته عادی شما هرگز به اصول سئو توجهی نمیکنید . اما در نوشتن محتوا باید موارد زیادی رعایت شود که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم :

۱- کلمات کلیدی :

وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ میکنند ، گوگل کلیه سایت هایی که آن کلمه کلیدی در محتوای آن ها بکار رفته باشد را به او نمایش میدهد . بنابراین اگر شما در محتوای خود از کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را دارند استفاده کنید ، در نتایج جستجو ، وبسایت شما نیز به کاربران نمایش داده خواهد شد . همچنین در تولید محتوا تعداد تکرار کلمه کلیدی مورد نظرتان بسیار اهمیت دارد .

اگر تعداد تکرار کلمه کلیدی در محتوای شما کمتر از حد نرمال باشد ، ممکن است کاربر نتواند به سایت شما مرتبط شود و به جای ارتباط با شما با رقیبانتان ارتباط برقرار کند ، و اگر تعداد تکرار کلمه کلیدی شما بیش از حد مجاز باشد ، باز هم برا شما مشکل ساز خواهد شد . تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی باید ۲٫۳ % در کل مقاله شما باشد . بعنوان مثال اگر مقاله شما دارای ۱۰۰۰ واژه میباشد ، باید حداکثر ۲۳ بار از کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید .

نکته دیگری که در مورد کلمات کلیدی باید به آن توجه کنید ، پراکندگی آن ها در مقاله است . نباید در یک بخش از مقاله تان چندین بار نزدیک به هم کلمه کلیدی را استفاده کنید و در قسمتی دیگر کلمه کلیدی اصلا به چشم نخورد .

همچنین سعی کنید کلمه کلیدی خود را حتما در پاراگراف اول محتوا بکار ببرید . پاراگراف اول هر محتوا هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای دارد .

میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند Google trends  یا Keyword planner کلماتی که بیشترین سرچ را دارند پیدا کنید .

۲- عنوان های مناسب :

همانطور که در مقاله محتوای جذاب نیز به این نکات اشاره کردیم ، باید برای مقاله خود عنوان های مناسب و جذابی انتخاب کنید . عنوان هایی که شامل اعداد و درصد ها ، صفت های تفضیلی یا جملاتی که کاربران را به خواندن مطلب ترغیب کند ، میتواند باعث کسب رتبه مقاله شما در نتایج جستجوی گوگل بشود .

۳- خوانایی محتوا :

یکی از بهترین راه های جلوگیری از بی حوصله شدن کاربران ، رعایت خوانایی متن و تراکم نوشته ها است . پس از هر چند خطی که مینویسید ، در بین خطوط یک فاصله بیندازید و دوباره شروع به نوشتن ادامه مطالب کنید . حتی من و شما هم وقتی یک محتوا با نوشته های متراکم و تو در تو را مشاهده میکنیم در نگاه اول انگیزه خود را برای خواندن آن از دست میدهیم و به احتمال زیاد به سراغ سایت های دیگر خواهیم رفت . کاربران و مخاطبین شما نیز از این امر مستثنی نیستند .

۴- جمع بندی پایانی :

در پایان هر مقاله ، مرتب کردن ذهن مخاطب میتواند رضایت او را جلب کند . در انتهای نوشته ، محتوای خود را در یک پاراگراف کوتاه جمع بندی کنید .

مهم ترین عواملی که در تولید محتوا و بازاریابی محتوا بهتر است بدانی :

۱- هدف از تولید محتوا :

قبل از تولید محتوا به این فکر کنید که میخواهید مخاطب با خواندن محتوای شما چه عکس العملی نشان دهد ؟

  • آیا میخواهید او را به خرید یک محصول ترغیب کنید ؟
  • آیا صرفا میخواهید برای وبسایت خود بازدید جمع آوری کنید ؟
  • آیا فقط میخواهید کاربران به وبسایت شما رای بدهند ؟

هدف شما از تولید محتوا هر چیزی که باشد شیوه خاصی از نگارش و بیان را میطلبد . بعنوان مثال اگر قصد دارید محصولات خود را به کاربر معرفی کنید و او را به خرید محصولاتتان ترغیب کنید ، باید در مورد مزایا و معایبی که محصول شما دارا است صحبت کنید .

باید مشکلاتی که در حالا حاضر در حوزه کاری شما وجود دارد را برای او صادقانه شرح دهید . سعی کنید در توضیح دادن درباره محصولاتتان اغراق نکنید . چون در صورت اغراق بیش از حد مخاطب شما را بعنوان یک شخصی که صرفا به دنبال فروش محصولات خود است و برای رضایت مشتری اهمیتی قائل نیست خواهد شناخت .

اگر هدف شما صرفا جمع آوری بازدید برای وبسایتتان میباشد ، سعی کنید در تولید محتوای خود تنوع را رعایت کنید . بعنوان مثال اگر از چند پاراگراف محتوای متنی استفاده کردبد ، یک ویدیو در مورد حوزه کاری خود تهیه کنید  و سپس دوباره اقدام به تولید محتوای متنی کنید . تولید محتوای گرافیکی نیز به نوبه خود میتواند بسیار بازدید وبسایت شما را افزایش دهد . هرگز به شما توصیه نمیکنم که از تصاویر صرفا بعنوان تزئین استفاده کنید .

تلاش کنید تصاویری که در محتوای خود از آن ها استفاده میکنید به نوعی منظور شما را به مخاطب برساند . بعبارتی تصاویر را بگونه ای انتخاب کنید که وقتی کاربر وارد وبسایت شما میشود و در اولین نگاه تصویر شما را مشاهده میکند ، بدون خواندن حتی عنوان مقاله ، درک کند که مقاله شما میخواهد راجع به چه چیزی صحبت کند . تولید محتوای صوتی یا پادکست نیز میتواند محتوا را برای کاربر جذاب جلوه دهد و باعث شود که مخاطب شما در هنگام بررسی محتوایتان خسته نشود یا به اصطلاح حوصله اش سر نرود .

بنابراین پیش از نوشتن محتوا هدف خود را بطور دقیق مشخص کنید .

۲- پاسخگو بودن محتوا :

همانطور که گفتیم کاربری که یک کلمه کلیدی را سرچ میکند :

  • به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره موضوعی که جستجو کرده میباشد .
  • یا قصد خرید محصول یا خدماتی را دارد .

اگر شما در محتوای خود قصد دارید به کاربران آموزش یا اطلاعاتی را در حوزه ای که در آن تولید محتوا میکنید  ارائه کنید ، باید دقت کنید که مطالب شما بتواند همه نوع سوالی از جانب کاربران را پوشش دهد . بعبارتی چنین مقالاتی باید جامع ، مختصر و مفید نوشته شوند .

نکته دیگری که باید در تولید محتوا  در مشهد به آن دقت کنید ، این است که مخاطبان شما در ۹۰ درصد اوقات به دلیل نداشتن تخصص و اطلاعات کافی به سایت شما مراجعه میکنند . بنابراین باید با زبانی ساده و قابل فهم با آن ها ارتباط برقرار کنید . استفاده از اصطلاحات تخصصی صنف تان بجز گیج و کلافه کردن افراد غیر متخصص برای شما نتیجه ای نخواهد داشت  .

هر چقدر یک محتوای آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای کاربران نزدیک تر باشد ، مخاطبان بازدهی بهتری بهتری از بررسی محتوای شما خواهند گرفت . همین موضوع به نوبه خود باعث رضایت آن ها از وبسایت شما میشود .

به یاد داشته باشید وقتی کاربران از وبسایت شما راضی باشند نه تنها به مخاطب وفادار شما تبدیل میشوند بلکه ممکن است وبسایت شما را به دوستان خود هم معرفی کنند .

اگر کاربران به قصد خرید یک محصول یا خدمات کلید واژه ای را جستجو کرده باشند ، قطعا اولین چیزی که در وبسایت ها به دنبال آن هستند ، اطلاعات و توضیحات محصولات است . اگر شما نیز میخواهید محصول خود را در وبسایتتان به مخاطبان معرفی کنید ، سعی کنید اطلاعات دقیق و البته صادقانه ای درباره آن به کاربران ارائه دهید . بعنوان مثال اگر محصولات آرایشی در وبسایت شما به فروش میرسد ، باید در قسمت اطلاعات محصول ، مواردی مانند کیفیت محصول ، قیمت و … را بطور کامل ارائه دهید .

۳- مشخص کردن مخاطب محتوا :

قبل از تولید محتوا مشخص کنید که چه کسانی میتوانند مخاطب محتوای شما باشند تا بتوانید محتوای مورد نیاز آنها را تولید کنید .

۴- راه های ارتباط با مخاطبان :

پس از اینکه مشخص کردید مخاطبان شما چه کسانی هستند ، باید سعی کنید محتوای خود را در جایی منتشر کنید که آن ها حضور دارند و محتوای شما را بررسی خواهند کرد .

بعنوان مثال اگر مخاطبان شما صنف آرایشگر جامعه باشند ، باید محتوای خود را در کانال های تلگرام مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی ، در پیج های اینستاگرام مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی ، تاسیس یک وبسایت در این حوزه و …  منتشر کنید .

۵- فرمت تولید محتوا :

در مورد هر موضوعی که تولید محتوا میکنید ، تولید محتوای متنی باید یک بخش جدایی ناپذیر از محتوای شما باشد . اما همانطور که گفتم هیچ کاربری حوصله خواندن یک محتوای متنی بسیار طولانی و یکنواخت را نخواهد داشت . تاکید میکنم تولید محتوای ویدیویی را از اجزای ثابت محتوای خود قرار دهید . ویدیو ها برای بسیاری از کاربران بیشترین جذابیت را دارند . شما میتوانید یک محتوای متنی طولانی که قطعا کاربران حوصله مطالعه آن را نخواهند داشت را در قالب یک تولید محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ ، بدون اینکه نگران خسته و بی حوصله شدن مخاطب باشید به او عرضه کنید . همچنین میتوانید از تصاویر با کیفیت و حجم و اندازه مناسب و نیز پادکست ها برای تنوع و تاثیر گذاری محتوا استفاده کنید .

سخن پایانی

تولید محتوا در مشهد بعنوان یکی از کلان شهر های توسعه یافته در ایران میتواند بسیار روی کسب و کار شما موثر باشد . تولید محتوا در شهر های پرجمعیت مثل تهران ، مشهد ، اصفهان و … میتواند چند برابر بیش تر از شهر های کوچک روی کسب و کار شما موثر باشد .

ما در مبنا محتوا یک تیم را برایت قرار داده ایم تا در زمینه محتوایی به طور تخصصی پیش بروی و تا وقتی که فروشت را ۳۰۰ برابر افزایش ندهی ولت نمیکنیم .
به امید آنکه بتوانیم بیزینست را با کمک هم منفجر کنیم و برند سازی درستی انجام دهیم .